Wszystko zaczyna się od przemyślanej koncepcji …

Przed podjęciem każdego przedsięwzięcia biznesowego trzeba rozważyć jego silne i słabe strony. Osoba planująca założenie sklepu internetowego również powinna wykonać taką analizę. Jej podstawowym elementem jest badanie rynku. Przyszły właściciel e-sklepu prócz popytu na produkty i usługi musi realnie ocenić swoje szanse konkurowania z bardziej doświadczonymi sprzedawcami. Najlepszym wariantem jest znalezienie dość zyskownej niszy na rynku. W tym celu warto prześledzić nowe trendy rynkowe (np. w branży odzieżowej, rozrywkowej lub komputerowej).
Internetowy sprzedawca musi działać legalnie
Regularna sprzedaż dóbr i usług jest kwalifikowana jako działalność gospodarcza. Dlatego osoba zdecydowana na założenie sklepu internetowego musi zarejestrować się jako przedsiębiorca.
Czy sądzisz, że zamieszczone tutaj informacje są ciekawe? Jeśli tak, to przejrzyj stronę www, a znajdziesz tam nie mniej ważne wiadomości, które przyciągną Twoją uwagę.
Na szczęście założenie działalności gospodarczej nie jest już tak skomplikowane i uciążliwe, jak kilka lat temu. Sprzedawcy, którzy już mają własną firmę oczywiście nie muszą powtarzać całej procedury rejestracyjnej. Takie osoby powinny jednak sprawdzić, czy w deklarowanym zakresie działalności gospodarczej już wcześniej podały handel detaliczny lub hurtowy (Sekcja G w Polskiej Klasyfikacji Działalności z 2007 r.). W przeciwnym razie konieczne będzie zaktualizowanie danych, które są przechowywane w rejestrze CEIDG.
Pomysł na biznes i asortyment to nie wszystko …
Sukces sklepu internetowego zależy nie tylko od asortymentu i modelu biznesowego. Spory wpływ na ostateczny wynik przedsięwzięcia mają również kwestie związane z:
– funkcjonalnością witryny internetowej- oprogramowaniem e-sklepu – content marketingiem – wykorzystaniem serwisów społecznościowych- pozycjonowaniem witryny i analizą aktywności klientów- automatyzacją powtarzalnych procesów
Wybór właściwych rozwiązań technicznych i marketingowych nie jest łatwy nawet dla osoby, która już wcześniej zajmowała się handlem internetowym. Dlatego wielu początkujących i bardziej doświadczonych sprzedawców korzysta ze wsparcia firm doradczych. Takie przedsiębiorstwa dzięki indywidualnej analizie klienta mogą zaproponować właściwe rozwiązania z zakresu e-commerce. Najlepsi doradcy prócz kompleksowej obsługi zapewniają również szkolenia dla właściciela sklepu internetowego.