
Jeśli ten tekst jest według Ciebie interesujący to sprawdź serwis, w którym są podobne informacje. One z pewnością będą dla Ciebie użyteczne.
Użytkownik rejestrując własny profil w usługach tegoż koncernu internetowego zgadza się na udostępnienie określonych danych, wieku, wykształcenia a również pozwala by wyszukiwarka Google gromadziła i analizowała wyszukiwane przez internautę treści. Ma to służyć dwóm celom jednocześnie, z jednej strony dzięki nagromadzaniu tego rodzaju informacji użytkownik prędzej otrzymuje wyniki i z reguły są one trafniejsze. Oprócz tego

poszukiwane frazy, wiek i płeć razem połączone pozwalają na wyświetlanie się w miejscach reklamowych sprofilowanych reklam.
Dla przykładu jeżeli często wpisujemy w wyszukiwarkę słowa związane z niemowlęciem i jesteśmy w wieku w którym najprawdopodobniej możemy posiadać malutkie dziecko, najprawdopodobniej wyświetlać się nam będą reklamy produktów dla bobasów. Jako że z wyszukiwarki w tym samym czasie korzystają miliardy osób, dlatego gromadzenie oraz analizowanie informacji musi odbywać się w dużej mierze w sposób zautomatyzowany. Publikowanie danej reklamy odbywa się także w sposób zautomatyzowany. Pokrewne programy stosują również sekcje reklamy w portalach społecznościowych.