
Jak dobrze dobrać domenę
Generalnie istnieją dwa typy domen (nazw). Przede wszystkim to nazwa szukana, która zakłada zawarcie w adresie słów określających profil działalności danej firmy. W tym miejscu powinno się zastanowić, co będą wyszukiwać osoby, które chcą znaleźć usługi lub produkty, jakie oferuje. Wtedy w nazwie powinny się znaleźć najwyżej trzy tego typu słowa. To rozwiązanie, chociaż zapewne zwiększy ilość użytkowników wchodzących na naszą stronę, nie będzie w pełni promować daną markę.
Dlatego powstała druga kategoria domen internetowych, markowa. W tym przypadku url strony jest jednoznacznie związany z nazwą firmy. Jest to szczególnie korzystne wyjście, kiedy dana działalność jest lub była bardzo popularna, wtedy znalezienie domeny serwisu wyszukiwanej nie spełnia w pełni.
Czy pragniesz może otrzymać link do strony abw, gdzie czekają na Ciebie nowe posty? Mamy nadzieję, że spodoba Ci się ten portal.
Dużą zaletą domeny markowej jest to, że użytkownicy mogą łatwiej ją zapamiętać, co powoduje, że większe są szanse na to, że znajdą ją w przyszłości. A w związku z tym warto, aby nazwa domeny była maksymalnie uproszczona i krótka. W efekcie jest duże prawdopodobieństwo, że ktoś, kto przeczyta ją na bilbordzie czy w broszurze, wejdzie na nią przy przeglądaniu Internetu. Kluczowe jest też, aby w nazwie nie wykorzystywać niepotrzebnych cyfr oraz używania polskich liter.

Licytacje domen
Czasami idealna domena dla danej firmy jest już wykupiona. Ale to nic straconego. Istnieją bowiem giełdy domen, na których odbywają się licytacje najbardziej upragnionych adresów stron www. W takim miejscu można się łatwo domyślić, które z nich cieszą się największą popularnością, ponieważ ceny najlepszych osiągają nawet kilkanaście tysięcy złotych.