
Reklama zewnętrzna posiada obszerny zbiór zalet. Brandy rozpowszechniane w ten sposób docierają do bardzo dużej ilości klientów. Ich renoma pośród konsumentów znacznie podwyższa się, gdy mogą zobaczyć logo i slogany promocyjne danej firmy na ulicy. (koszulki reklamowe) Są wtedy bardziej zmotywowani do nabywania jej produktu i rozpowszechniania ich w swoich grupach społecznych. Widzą je jako bardziej atrakcyjne i są w stanie zapłacić za nie więcej.
Także obserwowana jakość produktu podwyższa się. Jest to zatem nie tylko efektowny, ale i efektywny sposób promocji marki. W dużym mieście, takim jak Bytom ruch uliczny sprzyja takiemu gatunkowi reklamy, stanowi dla niej świetną lokalizację. Znaczna liczba przechodniów i zbierających się aut na ulicach sprawia, że przekazy z billboardów i telebimów dochodzą do dużo większej ilości konsumentów. Z tego powodu OOH jest skuteczniejszą metodą niż np. ogłoszenia w prasie, czy w telewizji.

Najwyższej klasy usługą reklamową rodzaju outdoor są telebimy. Są to wielkoformatowe ekrany diodowe, które da się umiejscawiać w przestrzeni miasta, dlatego przykuwają one uwagę sporej ilości pieszych i kierowców. Mogą one pokazywać atrakcyjne efekty świetlne i interesujące animacje, przez co łatwo wyróżniają się z otoczenia. Najlepiej lokować je wzdłuż jezdni przelotowych, które charakteryzują się znacznym ruchem kołowym i w pobliżu dużych skrzyżowań. Wtedy widzi je największa liczba potencjalnych klientów. Muszą się oni wszak stanąć na chwilę i wówczas pierwszą rzeczą, którą zobaczą będzie najbarwniejszy i najbardziej poruszający się punkt otoczenia.