Czy telebim może przysłużyć się wyższej sprawie? Okazuje się, że tak. Pokazuje to historia z Bostonu

Czy telebim może przysłużyć się wyższej sprawie? Okazuje się, że tak. Pokazuje to historia z Bostonu

Czy telebim może przysłużyć się wyższej sprawie? Okazuje się, że tak. Pokazuje to historia z Bostonu
Nośniki reklamowe kojarzą nam się nie zawsze pozytywnie, bo od razu zauważamy nachalną reklamę, jaka przekonuje do nabycia jakiejś rzeczy lub skorzystania z konkretnej usługi. Na pewno winą nie jest sam przekaz reklamowy, ale być może przesyt różnorodnych form reklamy, jaki obserwujemy w każdym miejscu – od ulicy po sieć internetową. Niektóre jednak formy przekazu reklamowego, jak billboardy mogą być wykorzystane w bardzo właściwym celu, o czym mogliśmy się przekonać w czasie zamachu bombowego w Bostonie.

billboard reklamowy

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Otóż, po tym terrorystycznym ataku w czasie bostońskiego maratonu, telebimy zostały pomocą do zarządzania kryzysowego. Zaraz po ataku terrorystycznym na telebimach wyświetliły się komunikaty o eksplozjach. Operator takich ekranów oddał cały czas emisyjny powołanym do tego ludziom od zarządzania kryzysowego i w taki sposób mogli oni przesyłać kluczowe informacje widoczne dla mieszkańców miasta. Na telebimach poza tymi informacjami pojawiła się też nazwa twitterowego konta agencji, to szczególnie tam na bieżąco publikowane były najbardziej aktualne informacje o ataku.

zewnętrzne reklamy

Autor: christopher Lough
Źródło: http://www.flickr.com

Jak widzimy w tym wypadku, nastąpiło interesujące połączenie reklamy offline i online, to znaczy szybka współpraca telebimów oraz twittera zapewniła wiele dobrego. To właściwie odpowiedni przykład na to, iż faktycznie informacje w sieci internetowej są najszybciej aktualizowane, lecz nie jest prawdą, że reklama poza internetem nie istnieje. W tym wypadku telebimy były pomocne i to w kluczowej okoliczności. Łatwo sobie wyobrazić, gdyby takie coś wydarzyło się w Polsce i przykładowo billboardy Poznań mogłyby także pełnić swoistą platformę połączoną z internetem. Pierwszy kontakt o tym zdarzeniu i o poszukiwanych osobach dostrzegalny byłby w miejskiej przestrzeni, a bardziej szczegółowe wiadomości pojawiałyby się w internecie. Nieco więcej można dowiedzieć się z tego miejsca: szczegóły w odnośniku.

Takie zastosowanie mogłoby być w każdym miejscu, przykładowo billboardy Lublin. Jak więc widać billboardy to nie jedynie nośniki reklamowe, jak trzeba mogą stanowić ważny „słup” informacyjny, jaki przekazuje pilne wiadomości. Można go wykorzystać w czasie różnych wydarzeń, nie jedynie, jak dojdzie do nieszczęśliwej sytuacji.
admin

Comments are closed.