Działania marketingowe prowadzone za pośrednictwem sieci WWW

Większość osób współcześnie wie, jak istotnym przyrządem stał się Internet. Jest to medium używane w dużej liczbie aspektów życia zarówno osobistego, jak i zawodowego. Sieć służy w dużej mierze do nawiązywania i prowadzenia kontaktów z pozostałymi ludźmi, ponadto jest również miejscem, gdzie można zdobyć dużo ciekawych informacji na rozmaite tematy.


Facebook
Autor: downloadsource.fr
Źródło: http://www.flickr.com
Już wiele lat temu zauważono, ze obecność przedsiębiorstw w sieci jest bardzo wskazana ze względu na większe opcje dotarcia do klienta. Obecnie więc prawie każde przedsiębiorstwo ma swoją witrynę WWW, z wykorzystaniem której można zapoznać się z aktualną ofertą, a niekiedy także dokonać zakupów.

W ostatnich latach ogromnym przełomem było stworzenie i upowszechnienie tak zwanych portali społecznościowych. Są to specjalne strony wykorzystywane do komunikowania się, zapoznawania się z ludźmi i dzielenia się swoimi zainteresowaniami. Na pewnym etapie stwierdzono, że marketing w Internecie czyli ePR powinno się prowadzić także na tych portalach z pomocą agencji interaktywnej jak http://www.artefakt.pl/oferta/epr.

Jakie są cele marketingu społecznościowego?

Przede wszystkim powinno się pamiętać, że obecnie z portali społecznościowych korzystają naprawdę ogromne rzesze osób. Zaistnienie przez firmy w takich miejscach może więc od razu oznaczać zdobycie wielkiej rzeszy potencjalnych odbiorców.

Media społecznościowe
Autor: ijclark
Źródło: http://www.flickr.com
Właściciele przedsiębiorstw korzystają więc z możliwości, które stwarzają media społecznościowe, do bezpośredniego kontaktowania się z odbiorcami i zapraszania ich do korzystania z usług. Portale społecznościowe są bardzo przydatnym narzędziem do udostępniania informacji o obecnej ofercie, a także o ewentualnych zmianach w niej.

Na pierwszym miejscu nadal Facebook

Parę lat temu w gronie portali społecznościowych na prowadzenie wyszedł Facebook, który jest portalem międzynarodowym. Od tamtej pory stale jest na czele jeśli chodzi o liczbę użytkowników i ogólną popularność. Tam więc kierują się najpierw przedsiębiorcy pragnący reklamować swoje produkty i usługi.

Marketing na Facebooku bywa bardzo skuteczną metodą na pozyskiwanie klientów, ale również stałe przywiązywanie ich do marki. Jednym z popularnych sposobów na uatrakcyjnienie wizerunku marki jest aranżowanie konkursów z nagrodami dla aktywnych użytkowników.