Od czego należy zacząć proces tworzenia profilu trzeba Fanpage na Facebooku?

Niejednokrotnie, zapewne zadajemy sobie pytanie dlaczego warto reklamować się na Facebooku. A więc jak najbardziej warto! Jeżeli zrobimy fachowy profil na Facebooku i skusimy się na prowadzenie fanpage możemy jeszcze lepiej rekomendować swoją markę, sklep, usługę w sieci oraz zacieśniać relacje z nabywcami. Dzięki temu możemy poznać wymagania internautów i odpowiadać na nie.

strona facebook
Autor: reynermedia
Źródło: http://www.flickr.com
Proces tworzenia profilu należy rozpocząć od analizy klienta. Przede wszystkim trzeba określić charakter działalności. Kolejne kroki zależeć będą od tego, czy jest to przedsiębiorstwo z branży spożywczej, czy może produkt z zakresu motoryzacji, czy wydarzenie kulturalne. W dalszej części trzeba określić grupę docelową sprzedawanych przez nas treści. Sposób, a głównie format i język muszą odpowiadać odbiorcom profilu. Dopiero później można zabrać się za wygląd przekazu, koncepcji kreatywnych i treści.

Przed rozpoczęciem pracy warto wypisać sobie tematy, jakich będziemy się podejmować tworząc kolejne posty. Selekcja odpowiednich treści należy uzależnić od profilu i grupy docelowej. Jeżeli jednak ciągle pojawiają się problemy z koncepcją na prowadzenie fanpage’a, warto zrobić mapę myśli. Graficzne opracowanie zezwoli na szczegółową analizę klienta, a hasłowa formuła przyniesie następne skojarzenia. Tym samym powstanie lista tematów i pomysłów na konkretne posty.

social media agency
Autor: Esther Vargas
Źródło: http://www.flickr.com
Tworząc treści, jeśli nie możemy być pierwszymi, przynajmniej musimy być na czasie. Kontrolowanie trendów i nowości w danych dziedzinach ma szansę przyciągnąć następnych fanów. Jednym z podstawowych błędów jest przedstawianie w poście suchych faktów. Puste dane nie wzbudzą w odbiorcach żadnych emocji. Celem prowadzonych działań jest zaangażowanie użytkownika, nie zmuszenie, a zachęcenie go do wzajemnego oddziaływania. Odpowiednio pobudzony podzieli się danymi z innymi bądź skusi się na rozmowę z nami.

Jak tego dokonać? Na pewno nie się poddawać. Fani nie od razu będą chcieli lajkować i komentować – musimy pozyskać ich zaufanie. Dobrym sposobem na wzbudzenie w odbiorcy ochoty współpracy jest zadawanie pytań. Więcej informacji:

Nie chodzi o kontrolowanie ich wiadomości, a zapytanie ich o opinię czy też odczucie. Wystarczy na końcu zapisać krótkie i proste „Co o tym myślicie?”, „Jakie jest Wasze zdanie?”. Może nie od razu, ale za kolejnym razem odbiorcy zaczną wykazywać zainteresowanie i napiszą komentarz. Prawie na każdą aktywność fanów powinna być dobra reakcja ze strony administratora. Pozytywne komentarze warto przynajmniej polajkować. Kiedy jest ku temu okazja, należy pobudzić użytkownika do wymiany choć kilku zdań. Obowiązkiem administratora jest odpowiadać na zadawane pytania.



kongressmedia
Autor: Flickr Account Kongress Media
Źródło: http://www.flickr.com
Trzeba bardzo uważać na złe komentarze, które mogą zniszczyć całą pracę i dotychczasowy trud. W tym wypadku trzeba poświęcić więcej uwagi na decyzję, czy należałoby odpowiadać na zarzuty. Źle dobrana odpowiedź może być nawet gorsza od jej braku. Niekiedy jednak wystarczy dać racje lub przeprosić, a fan poczuje się usatysfakcjonowany.

ePR to wortal public relations i łączności marketingowej. Skierowany jest do specjalistów PR i marketingu odpowiedzialnych za kontakty z mediami i zajmujących się zbudowaniem wizerunku firmy wobec jej klientów, inwestorów i pracowników.