W jaki sposób i dlaczego większe sklepy zachęcają konsumentów do zbierania punktów w programach lojalnościowych?


Zauważalne jest również zmęczenie konsumentów tradycyjną reklamą. Mniej telewizji, radio bez reklam, aplikacje blokujące reklamy w internecie – klasyczna reklama już nie przynosi efektów. Zasadnicze cele, które posiadają programy lojalnościowe, to zdobycie klienta i przywiązanie go do firmy. Dodatkowymi atutami programów jest przyciąganie nowych klientów oraz zbieranie bezcennych danych o nich. Jeżeli sklep chce zbudować długotrwałe relacje z klientem, program powinien być staranierozplanowany. Należy wnikliwie rozważyć możliwości, jakimi się dysponuje oraz przyjąć realne cele, jakie spółka jest w stanie osiągnąć przy wprowadzeniu programu.
Sposobów na przyciągnięcie personelu również jest wiele. Pracodawcy, przekonani o tym, że nic tak nie motywuje do bardziej wytężonej pracy, jak ciepły obiad w trakcie dnia, gwarantują swoim podwładnym kupony żywieniowe albo karty zniżkowe do rozmaitych jadłodajni. Taki program motywacyjny – niższe ceny w restauracjach – obejmuje całkiem sporo punktów gastronomicznych (poznaj PRO.FILL). Jednakże jeśli przyjrzymy się bliżej – abonament do kina dla wielkich fanów czy też karnety sportowe to także program motywacyjny.