W jaki sposób i dlaczego większe sklepy zachęcają konsumentów do zbierania punktów w programach lojalnościowych?

W jaki sposób i dlaczego większe sklepy zachęcają konsumentów do zbierania punktów w programach lojalnościowych?

W jaki sposób i dlaczego większe sklepy zachęcają konsumentów do zbierania punktów w programach lojalnościowych?
Wiele miejsc czy większych instytucji zachęca nas do wzięcia udziału w zbieraniu wszelkiego typu punktów, jakie możemy po jakimś czasie zamienić np. na nagrodę rzeczową. Czy taki sposób naprawdę ma służyć konsumentom czy jedynie sklepom do śledzenia i analizowania dokonywanych zakupów? Firmy również wchodzą w rozmaite programy motywacyjne dla swoich pracowników. Jak to działa?

Programy lojalnościowe są dość rozpowszechnioną formą docierania do szczególnie istotnych klientów. Zdobywają one klientów poprzez oferowanie pewnej korzyści, która wynika z regularnego korzystania z bogatej oferty sklepu (rabaty). Jest sporo powodów, dla jakich spółki decydują się na rozpowszechnienie programów lojalnościowych (dowiedz się więcej). Zwykle do zorganizowania tego typu działań promocyjnych skłania czujna konkurencja w branży. Po prostu rynek jest naprawdę przesycony i sporo firm ma bliźniaczo podobne do siebie oferty.

program lojalnościowy

Autor: GoMobi.pl
Źródło: http://gomobi.pl

Zauważalne jest również zmęczenie konsumentów tradycyjną reklamą. Mniej telewizji, radio bez reklam, aplikacje blokujące reklamy w internecie – klasyczna reklama już nie przynosi efektów. Zasadnicze cele, które posiadają programy lojalnościowe, to zdobycie klienta i przywiązanie go do firmy. Dodatkowymi atutami programów jest przyciąganie nowych klientów oraz zbieranie bezcennych danych o nich. Jeżeli sklep chce zbudować długotrwałe relacje z klientem, program powinien być staranierozplanowany. Należy wnikliwie rozważyć możliwości, jakimi się dysponuje oraz przyjąć realne cele, jakie spółka jest w stanie osiągnąć przy wprowadzeniu programu.

Sposobów na przyciągnięcie personelu również jest wiele. Pracodawcy, przekonani o tym, że nic tak nie motywuje do bardziej wytężonej pracy, jak ciepły obiad w trakcie dnia, gwarantują swoim podwładnym kupony żywieniowe albo karty zniżkowe do rozmaitych jadłodajni. Taki program motywacyjny – niższe ceny w restauracjach – obejmuje całkiem sporo punktów gastronomicznych (poznaj PRO.FILL). Jednakże jeśli przyjrzymy się bliżej – abonament do kina dla wielkich fanów czy też karnety sportowe to także program motywacyjny.

Benefity płynące z programów lojalnościowych są rozmaite. Zwykle mają postać rabatów czy promocji. Są również profity budujące więź z klientem. Bez różnicy, do których potrzeb klientów firma będzie się ustosunkowywać, najlepsze korzyści, to te niepowtarzalne, z jakich nikt do jak dotąd nie skorzystał przy tworzenia programu.
admin

Comments are closed.