Jakim sposobem efektywnie planować swój czas?

Jakim sposobem efektywnie planować swój czas?

Jakim sposobem efektywnie planować swój czas?
Czas jest najbardziej cennym i zarazem bardzo trwonionym dobrobytem, w który jesteśmy wyekwipowani. Wiele ludzi poświęca większą część czasu na zajmowanie się wieloma, najczęściej marginalnymi problemami oraz zadaniami, zamiast skupić się na niewielu, za to ważkich życiowo sprawach. Na co więc warto zwracać uwagę, kiedy planujemy swój czas?

terminarz

Autor: Complete Merchandise
Źródło: http://www.flickr.com

Jak wybrać kalendarz a5?

Często 20 proc. strategicznie wykorzystanego czasu i energii przynosi 80 proc. rezultatów. Przy formułowaniu celów jak też planowaniu działań i środków, jakie chcemy na nie poświęcić, trzeba wyszukać w życiu zawodowym a także prywatnym 20 proc. elementów sukcesu oraz przyznać im najwyższy priorytet. Niezwykle ważne jest, czy bierzemy pod uwagę ważność danego zadania, czy może pilność. Zadania są podzielone na 2 kryteria: waga (ma związek z najważniejszymi celami) oraz pilność (powiązana jest z czasem). Zadania pilne (mają strategiczne znaczenie, są widoczne ze względu na ich pilność. To kwestie niecierpiące zwłoki, konieczne do przeprowadzenia w jak najbliższym wykonalnym terminie, sprawy naglące). Zadania istotne, ale mało pilne (nastręczają planowania, również te długoterminowe, kładą one duży nacisk na własny rozwój, poszukiwanie twórczych rozwiązań, delegowanie, dociekanie wiedzy, rozwój oraz doskonalenie osobistych wartości, kreowanie własnej misji). Obowiązki pilne, jednakże nieważne (obowiązki te nie wnoszą ważnych treści do naszych wartości ani kluczowych celów). Czynności z owej ćwiartki powinno się dzielić z innymi). Zagadnienia nieważne i niepilne (to tak zwane pożeracze lat; m.in.: bezcelowe buszowanie po sieci internetowej, przerzucanie kanałów w TV, chodzenie po galeriach handlowych itd).

Jak zaopatrzyć się w kalendarze firmowe?
Z kolei biorąc pod uwagę przedsięwzięcia, je również można przyporządkować właściwym ćwiartkom, gdzie: zarządzanie kryzysami jest to panowanie nad sytuacjami, jak: napięcie, chroniczny brak czasu dla siebie i rodziny, brak relaksu, wszelkiego rodzaju nałogi. Zarządzanie samym sobą to duchowa harmonia; podtrzymywanie więzi rodzinnych, automotywacja. Zarządzanie obcymi priorytetami to brak poczucia sensu realizowanych przedsięwzięć, a także celu i misji, brak umiejętności tworzenia związków z innymi osobami, niedoceniane poświęcanie się innym. Zarządzanie pożeraczami czasu to brak umiejętności samodzielnego troszczenia się o własne potrzeby, uzależnienia.
W organizowaniu sobie czasu niezwykle pomogą nam kalendarze firmowe, terminarze albo kalendarze książkowe. O czym warto pamiętać?
admin

Comments are closed.