Co to jest reklama zewnętrzna? Jakie ma zastosowanie, jakie są jej rodzaje i w którym miejscu najlepiej się odnajduje?

Co to jest reklama zewnętrzna? Jakie ma zastosowanie, jakie są jej rodzaje i w którym miejscu najlepiej się odnajduje?

Co to jest reklama zewnętrzna? Jakie ma zastosowanie, jakie są jej rodzaje i w którym miejscu najlepiej się odnajduje?
Reklama zewnętrzna lub inaczej reklama uliczna jest zazwyczaj definiowana po prostu „poza domem”. Tego gatunku reklama z wykorzystaniem digital signage to także gatunek tego typu reklamy, jednak w tym wypadku stosuje się wizualną elektroniczną komunikację. Co jest jego celem ? To szczególnie docieranie treści reklamy do konkretnych miejsc, w optymalnym czasie z zawartością, która jest dostosowana do lokalizacji wyświetlacza.

bilboardy w mieście

Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com
Outdoor to zazwyczaj reklama działająca na zewnątrz. Jest umieszczana na specjalnie do tego celu przeznaczonych nośnikach reklamowych, a więc są to billboardy, tablice reklamowe, citylighty, słupy ogłoszeniowe. Są też zaprezentowane na nośnikach, na przykład na wiatach przystankowych lub kioskach. Innowacyjne pomysły w tego typu reklamie to reklama ambientowa,na przykład opakowywanie budynków czy reklama charakteryzująca się wielkim formatem, za pomocą form w trójwymiarze. Outdoor to akcje reklamowe, tak zwane ATL, czyli Above The line. Są to akcje realizowane poprzez powszechne środki masowego przekazu. Przykład:

reklama zewnętrzna

Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com

W opozycji od innych mediów, takich jak prasa czy telewizja, outdoor pokazuje jedynie treść reklamową. Najbardziej popularne nośniki reklamy zewnętrznej, to billboardy, citylight, reklama pneumatyczna i reklama wielkoformatowa. Billboard to dość popularna nazwa wielkoformatowych tablic, które są przeznaczone do prezentowania posterów reklamowych. tego typu reklamy najczęściej można spotkać przy drogach poza miastami. Niekiedy widziane są oświetlone, aby zapewnić odpowiednią widoczność plakatu w czasie nocy. Zazwyczaj spotykane wymiary to 6×3, czyli tak zwany cityboard. Citylight to panel reklamowy o wymiarach 1,20 x 1,80 m. Taki plakat rozwieszony jest za szybą wykonaną z tworzywa, jest także wyposażony w oświetlenie. umieszcza się go w reklamach przystankowych, na latarniach, może być również reklamą samą w sobie. Zobacz szczegóły: .

Reklama pneumtayczna to reklama dmuchana. Jest niezwykle bezproblemowa w montażu i łatwa w przewożeniu. Lekki i skuteczny, stosowany na licznych imprezach plenerowych, eksponowany przez krótki czas. Reklama wielkoformatowa jest prosto na ścianach budynków lub w czasie remontu budynku na rusztowaniu. Wykonane z siatki winylówek, backlightu, jaki przepuszcza światło. Mogą być także wykonane z pełnego winylu.
admin

Comments are closed.