Współczesne oddziaływania marketingowe

Współczesne oddziaływania marketingowe

Współczesne oddziaływania marketingowe
Można stwierdzić że współczesna działalność gospodarcza opiera się na kilku filarach. Jednym z najistotniejszych jest klient. Bez nabywcy taka działalność nie miałaby racji bytu, toteż olbrzymie znaczenie dla biznesu ma dział marketingu. W niedużej firmie sekcja marketingu zazwyczaj nie ma problemu z przygotowaniem przedsięwzięć promocyjnych. Komplikacje zaczynają się w dużych i średnich jednostkach. I tutaj zebranie wiadomości nie jest jeszcze bardzo trudne.

marketing

Autor: TedsBlog
Źródło: http://www.flickr.com
Ale już krok następny, najważniejszy – analiza danych – może być kłopotliwy, lub przynajmniej trudny. I jak zazwyczaj we współczesnych czasach przychodzi nam z pomocą nowoczesna technologia. Jednym z jej obliczy jest automatyzacja marketingu (http://marketingrelacji.com/wsparcie-sprzedazy/umawianie-spotkan/). Ogólnie powiedziawszy jest to proces samoczynnego zbierania informacji o kliencie, jego wieku, poziomie wykształcenia i innych cechach które pomogą nam kategoryzować ewentualnego przyszłego klienta i spróbować przewidzieć jego potrzeby i spersonalizować reklamę.

Klasycznym przykładem w którym następuje automatyzacja marketingu jest marketing (zerknij na programy b2b -> www.profill.com.pl/oferta) w przeglądarce Google. Użytkownik rejestrując własny profil w usługach tegoż koncernu internetowego zgadza się na udostępnienie określonych danych, wieku, wykształcenia a również pozwala by wyszukiwarka Google gromadziła i analizowała wyszukiwane przez internautę treści. Ma to służyć dwóm celom jednocześnie, z jednej strony dzięki nagromadzaniu tego rodzaju informacji użytkownik prędzej otrzymuje wyniki i z reguły są one trafniejsze. Oprócz tego

marketing

Autor: Epicantus
Źródło: http://www.flickr.com

poszukiwane frazy, wiek i płeć razem połączone pozwalają na wyświetlanie się w miejscach reklamowych sprofilowanych reklam.

Dla przykładu jeżeli często wpisujemy w wyszukiwarkę słowa związane z niemowlęciem i jesteśmy w wieku w którym najprawdopodobniej możemy posiadać malutkie dziecko, najprawdopodobniej wyświetlać się nam będą reklamy produktów dla bobasów. Jako że z wyszukiwarki w tym samym czasie korzystają miliardy osób, dlatego gromadzenie oraz analizowanie informacji musi odbywać się w dużej mierze w sposób zautomatyzowany. Publikowanie danej reklamy odbywa się także w sposób zautomatyzowany. Pokrewne programy stosują również sekcje reklamy w portalach społecznościowych.

admin

Comments are closed.