Chcesz otworzyć sklep internetowy? Sprawdź jak zacząć!

Chcesz otworzyć sklep internetowy? Sprawdź jak zacząć!

Chcesz otworzyć sklep internetowy? Sprawdź jak zacząć!
Sklepy internetowe mają coraz większy udział w ogólnej wartości obrotów handlowych. Dane, które zebrała Izba Gospodarki Elektronicznej wskazują, że 72% polskich internautów kupiło jakiś towar lub usługę w sieci www. Zatem trudno się dziwić, że coraz więcej osób rozważa założenie sklepu internetowego. Taki pomysł może być strzałem w dziesiątkę, jeżeli przedsiębiorca wybierze właściwy model biznesowy i zadba o skuteczne rozwiązania e-commerce.

Wszystko zaczyna się od przemyślanej koncepcji …

laptop

Autor: Serge Kij
Źródło: http://www.flickr.com

Przed podjęciem każdego przedsięwzięcia biznesowego trzeba rozważyć jego silne i słabe strony. Osoba planująca założenie sklepu internetowego również powinna wykonać taką analizę. Jej podstawowym elementem jest badanie rynku. Przyszły właściciel e-sklepu prócz popytu na produkty i usługi musi realnie ocenić swoje szanse konkurowania z bardziej doświadczonymi sprzedawcami. Najlepszym wariantem jest znalezienie dość zyskownej niszy na rynku. W tym celu warto prześledzić nowe trendy rynkowe (np. w branży odzieżowej, rozrywkowej lub komputerowej).

Internetowy sprzedawca musi działać legalnie

Regularna sprzedaż dóbr i usług jest kwalifikowana jako działalność gospodarcza. Dlatego osoba zdecydowana na założenie sklepu internetowego musi zarejestrować się jako przedsiębiorca. Na szczęście założenie działalności gospodarczej nie jest już tak skomplikowane i uciążliwe, jak kilka lat temu. Sprzedawcy, którzy już mają własną firmę oczywiście nie muszą powtarzać całej procedury rejestracyjnej. Takie osoby powinny jednak sprawdzić, czy w deklarowanym zakresie działalności gospodarczej już wcześniej podały handel detaliczny lub hurtowy (Sekcja G w Polskiej Klasyfikacji Działalności z 2007 r.). W przeciwnym razie konieczne będzie zaktualizowanie danych, które są przechowywane w rejestrze CEIDG.

Sądzisz, że opisane informacje są godne uwagi? Świetnie, więc z pewnością szczegóły tu wizytówki druk opublikowane też Cię zainteresują.

Pomysł na biznes i asortyment to nie wszystko …

Sukces sklepu internetowego zależy nie tylko od asortymentu i modelu biznesowego. Spory wpływ na ostateczny wynik przedsięwzięcia mają również kwestie związane z:

– funkcjonalnością witryny internetowej- oprogramowaniem e-sklepu – content marketingiem – wykorzystaniem serwisów społecznościowych- pozycjonowaniem witryny i analizą aktywności klientów- automatyzacją powtarzalnych procesów

Wybór właściwych rozwiązań technicznych i marketingowych nie jest łatwy nawet dla osoby, która już wcześniej zajmowała się handlem internetowym. Dlatego wielu początkujących i bardziej doświadczonych sprzedawców korzysta ze wsparcia firm doradczych. Takie przedsiębiorstwa dzięki indywidualnej analizie klienta mogą zaproponować właściwe rozwiązania z zakresu e-commerce. Najlepsi doradcy prócz kompleksowej obsługi zapewniają również szkolenia dla właściciela sklepu internetowego.

admin

Comments are closed.